tisdag 26 november 2013

Top Ten Tuesday - tio (bokiga) saker jag är tacksam över

Tisdag igen och dags för ytterligare en topp tio lista. Idag är uppgiften Top Ten Things I Am Thankful For (could be bookish or not - up to you). Det är ju trots allt Thanksgiving over there snart.

1. Att jag kan läsa. Inget jag tidigare reflekterade över men efter att ha studerat litteraciteten i Malawi där läskunnigheten är väldigt låg är jag tacksam över att vara född i ett land där det är en självklarhet att tidigt lära sig läsa och skriva. 

2. Min blogg. Att jag efter många om och men på allvar kom igång med min bokblogg. Den får mig att utmana mig själv i min läsning och även att reflektera över det jag läser och inte omedelbart gå vidare till nästa bok. 

3. Mina läsare. Ha en blogg i all ära, det hade inte varit kul om ingen läste. Tack för att ni kommer in och kommenterar emellanåt. 

4. Givmilda förlag som skickar ut recensionsexemplar även till lite mindre bloggar såsom min och bjuder in till bokprat och bloggträffar. Det triggar verkligen min läsning. 

5. Andra bokbloggar. Det är tack vare er jag själv började blogga. Inte nog med att ni ger så många spännande boktips, ni hjälper mig enormt i mitt jobb då jag kan använda mig av era recensioner när jag tipsar om böcker. Jag hinner omöjligt läsa alla böcker själv. 

6. Alla författare som aldrig sluta skriva. Tack för att ni fortsätter hitta på karaktärer och världar att drömma sig bort till, att ni engagerar, påverkar och berör. 

7. Att jag har mitt drömyrke och dagligen får arbeta med det jag älskar mest, böcker och människors läsning. 

8. Mina bokhyllor med alla fantastiska berättelser. Finaste inredningsdetaljerna är böcker i min värld och jag är glad att de får ta plats i vårt hem. 

9. Min sambo. Är så glad och tacksam att ha träffat någon som förstår och delar mitt bokintresse. 

10. Gemenskapen i bloggvärlden. Tänk att det finns så många därute som liksom jag älskar litteratur och kultur. Att komma ut och träffa er alla, digitalt och på olika event har varit fantastiskt kul!

1 kommentar: