lördag 16 november 2013

I min brevlåda v. 46

Det fortsätter komma trevligheter i min brevlåda. Det suckas lite här hemma, någon tycker att jag är rätt hopplös =) Men visst är nya böcker något alldeles extra?!


Först ut är tre recensionsexemplar. Eldhärjad från Forum Bokförlag, Nikkis dagbok dök spontant upp från Modernista och så En fanfar för bilderboken från Alfabeta. Ska bli kul att få nörda ner sig lite i bilderboksteori och skapande. Veckans finaste måste vara adressetiketten från Modernista som var adresserad till Kattugglan, Therése...


Tre små paket dök upp ifrån Bookdepository. De hade kampanj förra veckan med 50 böcker, 50 erbjudande, 25 timmar där ny bok presenterades varje halvtimme. Dessa tre hamnade visst i min ägo. The girl in the steel corset har fått bra betyg hos Goodreads och jag tyckte den lät intressant när jag läste om den hos Boktycke i somras. Julläsning är ju obligatoriskt så i år får det bli A merry little Christmas. UFO in her eyes blev kanske den mest spontana av de tre böckerna men jag tyckte den lät värd 25 kr. Sammanlagt gav jag inte mer än 85 kr för dessa tre.


Samtidigt med Bookdepository-paketen kom det en paket-avi som skvallrade om 4 kg böcker. Det visade sig vara en sändning från Forma books. Vanmakt och Bake my day presenterades ju på bloggträffen på Berns så min nyfikenhet väcktes. Jag och en kompis invigde Bake my day redan igår, måste ju provbaka för att kunna recensera :) Jag inser när jag börjar bläddra i den vackert illustrerade En julsaga att jag inte alls har läst den så den kom väldigt passande. Slutligen Fixa julen, som kommer väl till pass vid planeringen av årets upplaga av Julmiddagen, en återkommande tillställning min sambo håller i sedan 2002.

Viktigast i min brevlåda den här veckan är dock inget av ovanstående utan detta, ett välfyllt kuvert från Plan Sverige med information om mitt fadderbarn. Äntligen har jag skrivit på papper på att bli fadder, i mitt fall en liten tjej i Rwanda. Jag kommer alltid bära med mig bilderna av den extrema fattigdom jag mötte i Malawi där jag tillbringade 9 veckor våren 2010 och om jag med små medel kan bidra till barns framtid så kommer jag göra det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar