söndag 1 juni 2014

Månadens läsning: maj 2014


Böcker som lästes i maj:
51. Levi Henriksen - Astrid Baros genialiska plan 
52. Anna Lönnqvist - Tills kärleken skiljer oss
53. Christine Seifert - The Predicteds 
54. Tahereh Mafi - Sätt mig i brand! 
55. Ruta Sepetys - Färgen på drömmar 
56. Annabel Pitcher - Tusen och en chans 
57. Helen Dunmore - Ingo:  värld under ytan 
58. R.J. Palacio - Undret 
59. Françoise Sagan - Bonjour Tristesse

Antal böcker: 9 (varav 2 ljudböcker)
Barn och unga: 4
Unga vuxna: 4
Vuxen: 1
Fakta: 0

Antal sidor: 2290
Ljudbok: ca 14 h
Böcker på svenska: 8
Böcker på engelska: 1
Recensionsexemplar: 1

Månadens bästa: Undret!!! Jag är fortfarande tagen, boken påverkade mig så djupt! Sätt mig i brand! var också en riktig höjdare. Vilken fantastisk avslutning på en grym bokserie.
Månadens besvikelse: The predicteds var ingen höjdare alls, tyvärr!
Månadens överraskning: Undret. Jag hade inte förväntat mig att finna en av de bästa berättelserna jag någonsin lyssnat på.

Kommentarer: Var april en katastrofal bloggmånad vet jag inte riktigt vad jag ska kalla maj. Dagarna har gått i ett, kvällarna likaså. Den mesta tiden har lagts på läsa in mig och förbereda det bokpratsmaraton maj bjudit på. Visst älskar jag läsa barnböcker men när det inte hinns alls på arbetstid (vi har varit förtidsröstningslokal för EU-valet vilket tagit all tid) blir det många bokpåsar att släpa hem för läsning. Självklart märks det även av på nöjesläsningen som sjunkit rejält den här månaden. Bara sju lästa böcker, plus två ljudböcker i bilen, är inte mycket att hurra för. Tur det snart är semester=)

Massa bokpratsböcker har det blivit (här de jag kommit ihåg att skriva upp):
Marrtin Widmark - Hövdingens bägare
Mary Pope Osborne - Dinosaurierna kommer
Helena Bross - Gropens hemlighet
Sören Olsson & Anders Jacobsson - Galna gatan
Torbjörn Flygt - Fiskplåt och bajsdrakar
Magnus Ljunggren - Bortdribblad
Petrus Dahlin - Kioskdeckare Kalle Skavank: Hunden på lugna gatan
Lise Blomquist - Taekwondo är tuffast
Mikael Engström - Ika & Ibsen: Onda ögat
Niklas Krog - Skogsflickan
Titania Woods - På egna vingar
Martin Olczak - Megakillen - den stora hemligheten
Ulf Stark - Varulvspojken
Per Nilsson – Extra : en morgon stod hon bara där

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar