tisdag 25 februari 2014

Top Ten Tuesday - underbara omslag


Tisdag igen, denna underbara veckodag som utöver längsta arbetsdagen såklart betyder topp tio-lista. Frågan är hur många som har tid att sitta och läsa bloggar en dag som denna. Det är ju dags för den ena av årets två höjdpunkter för bokälskare, nämligen bokrean! Har ni fyndat något trevligt? Jag lovar att bilder på mina fynd kommer upp så snart jag fått hem alla titlar.

Den här veckan är det fritt fram att välja mellan tidigare teman. Det finns några att välja mellan efter som Top Ten Tuesday har varit igång sedan 2010. Som nummer fem ut, i juli 2010, ville the Brooke and the Bookish veta vilka ens favoritomslag var. En oändligt stor fråga, så jag fokuserar helt på böckerna i min bokhylla, här är dem:

Top Ten Favorite Covers



1. Veronica Roth - Insurgent
2. Melissa Landers - Alienated
3. Laini Taylor - Mörk ängel
4. Tove Jansson - Trollvinter
5. Amanda Hocking - Switched
6. Lauren DeStefano - Wither
7. Carol Rifka Brunt - Låt vargarna komma
8. Rainbow Rowell - Fangirl
9. Rainbow Rowell - Eleanor & Park


10. Johan Egerkrans - Nordiska väsen


Bubblare: David Sedaris - Lets explore diabetes with owls
Äger den inte men älskar titeln, älskar omslaget! Jag vill ha!!!

Helt uppenbart faller jag för omslag som går i blåa toner. Den slutsatsen går att dra när jag går igenom omslagen ovan. De nedersta tre är nog mina mesta favoriter. Älskar färgsättningen, illustrationen, bilden omslagen förmedlar. Och framför allt, hur väl de passar till bokens handling!

3 kommentarer:

  1. Jag valde samma men Mörk ängel glömde jag visst, den som är så snygg :) hoppas bazar fortsätter översätta dem..

    SvaraRadera
  2. Insurgent är också ett av mina favoritomslag :) Ett av de snyggaste jag sett. Sedan älskar jag Mörk ängel och Låt vargarna komma också. Den sista måste jag se till att läsa i år.

    SvaraRadera