tisdag 11 februari 2014

Kalla Kulor - en ny bekantskap

I torsdags förra veckan begav jag mig till Stockholm för mingel på Kalla Kulor förlag. Våren och även lite av höstens nyheter skulle presenteras och hösten gick i franskt tema med bubbel och snittar.

Snittarna bestod för övrigt av olika köttbullsvarianter som kommer finnas med i en av höstens nyheter, en ode till den svenska köttbullen - "Som Skäggboken fast med mindre hår i maten"-som förlagets förlagschef uttryckte det. Min favorit var helt klart den inlagda köttbullen som serverades på en bit knäcke med skivad potatis och gräddfil. Rekommenderas starkt, smakade svensk midsommar! Jag vill ju ha receptet redan nu! Tyvärr glömde jag helt bort att ta bilder, inte tillräckligt van minglare måntro?

Kalla Kulor har funnits sedan 2001 och har gett ut över 150 olika böcker. Därför blev det lite pinsamt när jag upptäckte att jag inte läst en enda av deras böcker. Mycket märkligt kan man tycka!


I fröpåsen alla fick med sig hem (förlaget gillar inte begreppet goodie-bag) fanns förlagets två pocketnyheter, de väljer nu att själva ge ut sina böcker som pocket om romanerna passar för det formatet. Där fanns också Bära leggings i januari av Sara Stille som jag ser fram emot att läsa. Tufft att Sara nu utbildar sig till advokat för att hjälpa personer i samma situation som hon hamnade i. Slutligen fanns där också en ARC (advanced reading copy) av folkhemsrysaren Inga kelgrisar, inga styvbarn som når marknaden i april. Den låter också intressant.

Åter igen, tusen tack Hans-Olov, Sofia, Kajsa och så klart även praktikanten (förlåt jag uppfattade inte ditt namn) för en jättetrevlig kväll. Till nästa gång lovar jag att ha läst lite mer Kalla Kulor-böcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar