söndag 23 februari 2014

Dag 25 – En karaktär som du kan relatera dig själv till

Ligger lite efter i 30-dagars utmaningen. Börjar ångra att jag hoppade på den men efter idag är det i alla fall bara fem dagar kvar.

En karaktär jag kan relatera till är, som jag tidigare nämnt, Cath i Fangirl. Det är förmodligen därför jag fallit så hårt för den boken. 

Hon är introvert och drar sig för att läsa känna folk, samtidigt som hon lever mycket av sitt liv på internet med en stor skara "vänner". Jag trivs inte fullt ut i nya sammanhang, är obekväm i stora sällskap samtidigt som jag förvisso arbetar mycket på det. Cath älskar att läsa (precis som jag alltså) och att nörda ner sig i böcker. 

När jag tänker efter så kanske det inte så mycket är vem jag är idag som jag känner igen mig i utan den jag var under tonåren. Där är likheterna gigantiska. 

Ett rörigt svar idag, ber om ursäkt för det. Nu ska jag snöra på mig skorna och bege mig iväg till min bokcirkel. Nu ska det bakas tårta och diskuteras Pappersstäder. Varför göra en sak när man kan kombinera två goda ting? 

Trevlig söndag önskar jag er alla!

4 kommentarer: