onsdag 19 februari 2014

Dag 23 – En bok som du har velat läsa en längre tid

Vad räknas som längre tid? Veckor? Månader? År?!

Jag har många böcker stående i bokhyllan och liggande på sängbordet som jag länge velat läsa, men det känns som om tiden försvinner och böcker fortsätter fylla på i jämn ström. Känner ni till fenomenet? Plötsligt har man bara klickat hem en bok eller burit hem ett par stycken från biblioteket.

Jason Motts Återvändarna fick jag som rec-ex från Harlequin i höstas och sedan jag såg trailern till tv-serien som är baserad på boken har suget efter den vuxit rejält. Samantha Shannons Drömgångare är också en bok jag vill läsa snart men den är så tjock så jag drar mig lite. Life as we knew it av Susan Beth Pfeffer har stått länge i hyllan nu och kallar verkligen på uppmärksamhet.

Ja, många är de böcker jag länge velat läsa. Tur jag är inne i ett läsflow just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar