söndag 2 februari 2014

Månadens läsning: Januari 2014

Böcker som lästes i januari:
Kjersti Annesdatter Skomsvold - Ju fortare jag går, desto mindre är jag
Diana Wynne Jones - Det levande slottet
Alice Munro - För mycket lycka
Debbie Macomber - A merry little christmas
John Green, Maureen Johnson & Lauren Myracle - Let it snow: three holiday romances
Kristina Ohlsson - Silverpojken
Kristian Gidlund - I kroppen min: resan mot livets slut och alltings början
Catharina Ingelman-Sundberg - Kaffe med Rån
Lauren Morrill - Being Sloane Jacobs
Sylvia Day - För dig blottad
Leon Leyson - Historien om Leon
Lucy Dillon - Tango för vilsna själar
Nick Earls - After january
Kristian Gidlund - I kroppen min - Vägsjäl



Antal böcker: 14
Barn och unga: 3
Unga vuxna: 3
Vuxen: 8

Antal sidor: 4350 (1823 i december...)
Böcker på svenska: 10
Böcker på engelska: 4
Recensionsexemplar: 3

Månadens bästa: Kristian Gidlunds texter fick mig att både skratta och gråta och påverkar mig djupt.
Månadens besvikelse: Kaffe med rån. Den är okej men inge mycket mer.
Månadens överraskning: Alice Munro. Det gick oväntat lätt att ta sig igenom Munros fina novellsamling.

Kommentarer: Oj, vilken start på året! Jag har haft skönt läsflyt hela månaden och läsning har återigen blivit en njutning, så skönt efter decembers lästorka. Det har blivit en skön blandning av gammalt och nytt och jag är så nöjd med att faktiskt recenserat alla de böcker jag läst med en gång och inte lagt dem på hög.

I februari ser jag fram emot att läsa många av årets nyheter och väntar också på en härlig liten bokbeställning från Bookdepository. Det är nytt år and I love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar