torsdag 23 januari 2014

En snabbis: För dig blottad

Titel: För dig blottad
Författare: Sylvia Day
Förlag: Norstedts
Utgiven: 2013-03
Sidor: 322 
Serie: Crossfire #1

En serie som lånas rätt frekvent på bibblan just nu är Sylvia Days Crossfire-serie. Erotisk litteratur har fått sin plats i samhället, så även på biblioteken. Jag blev tillslut nyfiken på att läsa och se vad folk pratade om, på samma sätt kom jag att läsa Femtio nyanser... i våras, så boken fick följa med hem i veckan.

Crossfire-serien är en av alla de serierna som följde i Femtio nyanser-trilogins fotspår. Här möter vi Eva. Tillsammans med vännen Cary har hon flyttat tvärs över kontinenten och bosatt sig i New York. Eva ska precis påbörja sitt nya jobb som assistent på en reklambyrå.  I samma höghus som där kontoret ligger arbetar också den otroligt snygge, attraktive och hete Gideon som också råkar vara en av världens allra rikaste män. Låter handlingen bekant? En stor skillnad från Femtio nyanser... är dock att även Eva är relativt välbärgad i och med sin miljardär till styvfar. Hon är också betydligt mer världsvan än stackars Anastasia.

Eva och Gideon dras till varandra som två magneter. Det osar sex när de är i varandras närhet. Men båda är skadade, båda har upplevt saker i barndomen som gjort dem illa. Det gör givetvis att det blir fnurror på tråden, vad annars.

För dig blottad är betydligt "snällare" än dess föregångare. Här möter vi inga röda rum med kedjor och konstiga sexleksaker. Men det känns också som en blekare kopia. Det är lite tröttsamt att läsa om att de är så mörka, och allt är så problematiskt. För er som inte är rädda för spoilers kan jag ju avslöja att jag idag skummade sista kapitlet i del tre (som jag faktiskt trodde var den avslutande delen, men icke) och hör och häpna, alla problem och fnurror är fortfarande kvar! Nja, det här var nog inte en bok för mig, men nu vet jag i alla fall vad den handlar om så jag hänger med i snacket igen. Så går dagarna som bibliotekarie sin gilla gång, alltid till låntagarnas service... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar