torsdag 30 januari 2014

Dag 03 – Din favoritserie

Alltså, är det ens möjligt att välja ut en enda serie som min favorit? Det beror ju på sinnesstämning, dag, tid på dygnet... Jag älskar serier gillar det där att i bok efter bok få följa en person, en släkt, en stad. Få veta vad som händer, få fördjupningar i händelser.

En av de första serierna jag älskade var Lilla huset på prärien som fortfarande står mig varm om hjärtat. Harry Potter är oförglömlig, hur mycket längtade man inte efter varje ny release? Twilight kommer alltid ha en speciell plats eftersom den öppnade upp en hel värld av young adult böcker för mig. The Chemical Garden-trilogin är nog första stora bokbloggpåverkningen - tack alla ni som tipsade om denna på era bloggar. The Hunger Games är så fruktansvärt bra och filmatiseringarna är SÅÅÅÅ lyckade hittills!

Men, det finns ju en serie i en klass för sig just nu, det händer inte ofta att jag gråter i frustration när jag läst ut en bok enbart på grund av att jag måste vänta så länge på nästa bok.... Tusen tack Veronica Roth för att du gav oss Divergent.

Harry Potter by J.K. Rowling

Twilight by Stephenie Meyer

The Chemical Garden by Lauren Destefano

The Hunger Games by Suzanne Collins

Divergent by Veronica Roth

2 kommentarer:

  1. Jag har hängt på utmaningen jag med. Kul!
    Men du, har du inte missat del två? :) Kram Asta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, vad konstigt det hade blivit. Det strular med bloggers app så inlägget publicerades när det skapades (alltså i måndags) och inte när jag tryckte på publicera... SÅ DUMT! Men nu ligger det på rätt dag :)

      Radera