fredag 27 december 2013

Bokbloggsjerka - Bokiga löften 2014

Efter en underbar julvecka hemma i Småland med många nya minnen att bevara gick resan hemåt igen igår med härlig lästid. Nu sitter jag på bussen på väg mot jobbet, redo att serva boktörstande invånare med nya läsupplevelser.

Tänkte passa på att svara på förra veckans bokbloggsjerka hos Annika. Precis som hon förutspådde var det svårt att hinna med att svara mitt i all julstress men eftersom nästa jerka inte kommer förrän 10 januari känner jag mig lugn. :) 

Den självklara frågan torde nog vara vad ni önskar er i julklapp, men det förutsägbara är en aning tråkigt tycker jag. Därför tänkte jag grilla er i ämnet om vad som kommer bli ert bokiga löfte 2014. 

Jag tror inte jag har haft några löften kring min läsning tidigare men 2014 känns som ett bra år att starta. Jag vill inte sätta några löften som kommer kännas som tvång, jag vill fortsätta njuta till fullo av min läsning. Några punkteringar jag dock kommit fram till.

- Registrera alla böcker jag läser, både i bloggen men också i min fina Läsdagbok jag köpte på bokmässan. Jag minns knappt vad jag läste i våras och det känns lite tråkigt att det inte finns nedskrivet nånstans. 

- Delta i några roliga läsutmaningar. Tyvärr upptäckte jag Kaosutmaningen för sent, hoppas på något liknande nästa år!

- Beta av minst tio titlar på Listan. Det är trots allt många böcker där jag verkligen vill läsa.

- Fortsätta utmana mig själv att läsa utanför min bekvämlighetszon.

- Läsa 100 böcker. 

Efter en promenad med en barndomsvän hamnade vi här och blev nostalgiska. Här tillbringade vi våra sex första skolår men av skolan finns idag inte ett spår sedan den revs häromåret. Känns lite som en del av min barndom försvunnit. 


8 kommentarer:

  1. En läsdagbok skulle jag vilja ha.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. kan verkligen rekommendera Läsdagbok för bokälskare från Kabusa. Förrutom läsdagbok innehåller den Bokåret - sammanfatta bokåret och listor om allt du vill komma ihåg om böcker och författare. dessutom är den fin att se på =)

      Radera
  2. Dina löften låter lite som mina, men 100 böcker skulle jag aldrig våga sikta på. om jag läser hälften är jag nöjd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag läser mycket och fort, sen har jag ju inga barn som behöver uppmärksamhet... sen får vi se om det håller hela vägen.

      Radera
  3. Låter som bra löften, siktar också på 100 böcker i år och bekvämlighetszonen är jag ute ur för länge sedan tack vare andra bokbloggare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag börjar ta mig ur bekvämlighetszonen och det känns över förväntan, kul att upptäcka nya sidor!

      Radera
  4. Läsdagbok ångrar jag att jag inte hade på min önskelista inför julen. Låter som bra löften, 100 böcker har jag svårt att komma upp i, hoppas på att nå femtio, trots att barnen är utflugna rinner tiden iväg till mycket annat. Ha ett härligt slut på det gamla året och ett fantastiskt Gott Nytt Bokår!

    SvaraRadera
  5. Det låter som trevliga löften :)

    SvaraRadera