lördag 6 december 2014

Saker en gör när man inte bloggar

Det har inte blivit någon tid alls för bloggen den här veckan, tiden har liksom inte funnits där. Men en massa skojsigheter har i alla fall hänt.

Förra helgen vart det pepparkaksbak för hela slanten.

I onsdags begav jag och en vän till Stockholm för att gå runt bland förlagen på Boksöders Julbasar. (bilden lånad från evenemangets Facebook-sida).

Det var mörkt och ruggigt men Söder är alltid lika mysigt. Här Sofiakyrkan.

Det blev inte mycket fyndat det här året men två böcker följde med hem från Kalla kulor, Köttbullsboken har jag vart sugen på sen förlagets mingel i våras och Kanske är det allt du behöver veta tyckte jag så mycket om att jag ville läsa boken även på svenska. Inte bestämt mig för om jag gillar amerikanska eller svenska omslaget bäst.

Läste förresten igår att Lavender lit ger ut ytterligare en bok av E. Lockhart till våren, Den ökände berättelsen om Frankie Landau-Banks. Kommer garanterat läsa den!

I fredags hade jag och barnbibliotekarie-kollegorna Harry Potter-filmkväll på ett stängt stadsbibliotek. Film på storskärm, pizza och umgänge kan väl aldrig bli fel? :)

Idag har det blivit julpyssel, klart det måste finnas en bokgran i varje boknörds hem! Obs: ingen bok som inte redan var sönder kom till skada. Fann denna i min hög med gallrade böcker på jobbet.

I morgon ska jag försöka recensera mig igenom den stora bokhögen som har hopat sig så nästa veckas intensiva schema inte går ut över bloggen. =)

1 kommentar: