söndag 7 juni 2015

Ett supercoolt projekt!

För ett tag sedan läste jag Heather Demetrios Something real och blev helt såld. För den som missade min recension så finns den att läsa här.

Igår när jag surfade runt upptäckte jag att det i morgon faktiskt kommer en uppföljare på boken och det är ett supercoolt projekt. The Lexie project kommer nämligen vara en realtidsskildring, bokstavligt talat!


Heather Semetrios har bestämt sig för att göra det till en interaktiv online-upplevelse. Genom att använda Wattpad men även Twitter, Pinterest och Tumblr och genom videos på Youtube så kommer berättelsen äga rum här och nu.

Lexie är en av de tretton syskonen Baker, tvillingsyster till Benny som har en viktig roll i Something real. Hon är en intressant biroll så det ska bli jätteintressant att följa henne i förstaperson nu i fortsättningen. Och särskilt spännande med tanke på sättet den kommer berättas på.

Berättelsen ska bara vara löst planerad men handlar om Lexie efter graduation från high school. Hon drar till LA för att bli känd, inte som en av Baker's dozen utan som sig själv. Hennes nya rumskompis är  en Youtube-stjärna, därav de youtube-videos som ingår i projektet. Lexie passar som handen i handsken bland kändisar och röda mattor i Hollywood och när hon får frågan om att göra en reality-show om hennes väg att slå igenom tackar hon ja. 

Förordet till boken ligger redan nu ute på Wattpad och det är "skrivet" av ingen annan än Cloe, huvudpersonen i Something real. 

Det går läsa mer om projektet här. Jag kommer definitivt att följa det!

1 kommentar:

  1. Jag har beställt hem Something Real efter att ha sett din recension av den. Så jag hoppas att den kommer snart, och att jag tycker om den så att jag kan följa det här projektet. För det verkar ju vara så häftigt.. :)

    SvaraRadera