onsdag 15 april 2015

Mot LitteraLund och Tullet

En av mina absoluta favoriter när det kommer till bilderböcker är fransmannen Hervé Tullet och hans böcker En bok och Färger. Det här är interaktiva appar fast i bokform. Så enkla och med få färger men med så mycket genomtanke!


 


I morgon håller Hervé Tullet i en stor workshop på LitteraLund och till min glädje fick jag en plats där. Det är med andra ord dit min resa går idag. Jag och mina barnbibliotekarie-kollegor beger oss till Lund för att gå på LitteraLund, en konferens om barn-och ungdomslitteratur, det ska bli så intressant och roligt! Ser fram emot många spännande seminarier i dagarna två och efter det blir det dessutom helgmys med mor och far. Fina dagar väntar som ni märker för en Kattuggla. Ska göra mitt bästa att rapportera allt spännande jag hör och får lära mig! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar