måndag 17 mars 2014

Top Ten Tuesday - vårens läslista

Var det inte nyss tisdag? Senaste veckan försvann och jag har bokstavligt talat inte hängt med. Det är mycket nu! Men veckans topplista ska jag allt hinna med. Den här veckan bjuder på en lista över våren 2014 att läsa-lista. Den undersköna våren ser dock ut att lysa med sin frånvaro här i Roslagen eftersom allt är täckt med över 2 dm snö. Jämför nedan dagens vy när jag kom hem gentemot mina påskliljor i fredags...


Vår ute eller inte. Det här har jag tänkt läsa de närmsta månaderna.

Top Ten Books On My Spring 2014 TBR List

1. Esther Earl - This star won´t go out
Är själv hemma i helgen, då kanske denna passar för räknar med att många tårar kommer rinna.

2. Maria Nilsson - Teen noir - om mörkret i modern ungdomslitteratur
Vist låter det intressant och spännande?

3. Ray Bradbury - Fahrenheit 451
Har länge velat läsa och nu står en hel bunt ex på bokvagnen på kontoret. Kan bli nästa privata bokcirkelbok. 

4. Cecilia Samartin - Drömhjärta
50-talets Kuba, två kusiner. Den ena flyr med sin familj till USA, den andra blir kvar. Bokcirkelbok till jobbcirkeln, ska bli intressant!

5. Hugh Howey - Wool
Kommer ju snart på svenska och innan dess vill jag ha läst mitt ex!

6. Marie Lu - Prodigy
Blev inte fullt övertygad av Legend men hoppas att jag faller nu!

7. Tahereh Mafi - Sätt mig i brand!
Efterlängtade slutet på Mafis välskrivna trilogi. Juliette, Warner, Adam - hur ska det gå?
 
8. Cassandra Clare - City of heavenly fire
Borde kanske läsa om serien innan jag tar del av denna dock för har hunnit glömma typ allt!

9. Susanne Boll - Hitta hem
Tyckte mycket om Det enda rätta så fortsättningen är ett måste!

10. Ett stort fång barnböcker! I maj ska jag ha bokpratsmaraton för så många klasser det bara går och även om min repertoar är stor behöver jag utöka den. 

3 kommentarer:

  1. Inga här som jag var särskilt bekant med. Däremot har jag tänkt att jag någon gång ska läsa Fahrenheit 451 :)

    SvaraRadera
  2. Spännande, jag känner bara igen Farenheit 451!

    SvaraRadera
  3. City of Heavenly Fire vill jag också läsa, och jag ser fram emot din recension på This Star Won't Go Out, är lite lagom nyfiken på den. Personligen så gillade jag Wool och Prodigy mycket, och jag absolut älskade Ignite Me. Hoppas du kommer att tycka om alla böckerna. :)

    SvaraRadera