söndag 2 mars 2014

Månadens läsning: februari 2014

Böcker som lästes i februari:
Sofia Nordin - Spring så fort du kan 
Mats Berggren - Onsdag kväll strax före sju
Amy Clipston - Destination unknown
Jolene Perry - The summer I found you
Mårten Melin - Liksom helt magiskt
Melissa Landers - Alienated
Adele Parks - Främlingar
Jojo Moyes - Sophies historia
John Green - Pappersstäder
Jean Philippe Blondel - (Re)play!
Faith Erin Hicks - Friends with boys
Heather Swain - Josie Griffin is not a vampire
Fred Forsell - Vanlig som ett munsår i februari
Kat Falls - Mörkt liv

Antal böcker: 14
Barn och unga: 4
Unga vuxna: 7
Vuxen: 3

Antal sidor: 3678 (4350 i januari)
Böcker på svenska: 9
Böcker på engelska: 5
Recensionsexemplar: 3

Månadens bästa: Det har varit många bra böcker den här månaden, Mats Berggren, Mårten Melin och John Green får dela på förstaplatsen.
Månadens besvikelse: Att jag inte kunde hitta någon rolig februari-titel. Fred Forsell var inte alls i min smak.
Månadens överraskning: Being friends with boys. Jag måste börja läsa mer grafiska romaner!

Kommentarer: Det otroligt sköna läsflowet fortsätter att hänga i. Jag tänkte att jag inte läst så mycket den här månaden men antalet böcker och sidor talar ju sitt eget språk. Den här månaden har det blivit många bra böcker med bara något enstaka flopp, kul! Är framför allt imponerad av våra svenska barnboksförfattare, de håller riktigt hög kvalitet. Nu laddar jag om för mars där planen är att beta av lite ler oläst i min egen bokhylla. Den kommer ju fyllas på en hel del med reaböcker så ska den inte bli allt för övermäktig får jag ligga i lite!

Vad har du för läsplaner i mars?

2 kommentarer:

  1. Hur lyckas man läsa så många böcker på en månad? :O Erkänner, jag är avundsjuk! ^^ Bra läst! :D

    Nu i Mars ska jag ta itu med massor av böcker! Är sjukt pepp! Nyckeln är påbörjad, en annan bok är utläst och ska börja med ett rec-ex nu också! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det är en kombination mellan att jag alltid varit en snabb läsare och att jag försöker prioritera läsningen. Den timme jag spenderar på buss varje dag hjälper, liksom att jag hellre läser än tittar på tv.

      Härligt att höra att du är pepp! Sånt gillas!=)

      Radera