onsdag 1 juli 2015

Unboxing: Owlcrate juni 2015

Tjohoo! Äntligen fick jag min Owlcrate-box! Det tog lite tid i och med att den fastnade i tullen - surt! - men nu är den här och jag passade på att filma när jag packade upp den :)


Owlcrate hittar du här: www.owlcrate.com

Det är lite småsvårt att hinna subscriba så man får en bok. De två senaste månaderna har boxarna släppts klockan 8 p.m. pacific time, dvs klockan fem på morgonen här i Sverige. Inte en tid jag direkt brukar vara vaken. I april försov jag mig, i maj kände jag att det inte var värt det eftersom boxen släpptes på min födelsedag och sätta larmet på 5 då kändes lite väl tufft. Men när jag ändå vaknade strax efter fem på grund av min nedrans förkylning kunde jag inte låta bli att sträcka mig efter telefonen och vips hade jag startat en prenumeration, yay!

Pris: $29.99 USD + frakt $19.99 (räkna även med tullavgift, jag sa fel i videon, i de 188 kr ingick även de 63 kr)

Boxen innehåller en nyutgiven YA bok på ett specifikt tema och sedan några bokrelaterade prylar på samma tema. Jag tycker det är en kul grej eftersom det är ett sätt att upptäcka böcker jag kanske inte hade upptäckt annars och dessutom för att få lite boknördiga saker.

Tyvärr var ett par örhängen trasiga i min box. Jag har mailat till supporten för att reklamera dem - frågade om jag kunde få ett par nya/rabatt på nästa box. Återkommer när/om jag får svar. Service är ju en viktig del i en sådan här prenumeration tycker jag.

Sammanfattningsvis en kul bok med en bok jag inte hade väntat mig. Älskar att få en överraskning på posten vars innehåll jag inte känner till. Så spännande att öppna. Ett minus för att det blev lite väl dyrt, ska testa någon månad till så får jag se hur jag gör.

Men är du nyfiken kan jag definitivt rekommendera Owlcrate!

Vimpeln kommer från Appraising pages (som gör The Book(ish) Box)
Örhängena från Snark Factory

Update: fick svar nästan direkt från Korrina på Owlcrate när jag reklamerade örhängena och kommer få nya - bra och snabb service är ett stort plus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar