söndag 16 februari 2014

Häng med på en Pappersstäder-stafett

Margo hade alltid älskat mysterier. Och längre fram, när allting hände, kunde jag aldrig släppa tanken på att hon kanske älskade mysterier så mycket att hon blev ett själv.

Just nu pågår Bonnier Carlsens stora bloggstafett om John Greens Pappersstäder. Den första veckan har Jonna Lindberg, Bokugglan och Västmanländskan delat med sig av sina tankar om boken. I morgon fortsätter det igen hos I hyllan. Jag var inte sen att hoppa på heller så håll ögonen öppna, den 28 februari kommer mina tankar om Greens nyöversatta bok.


Vad har ni då att förvänta er? Den här gången tänkte jag ta recenserande till en för mig ny nivå. Vi har nämligen valt Pappersstäder som första bok i vår nystartade bokcirkel så jag hoppas på att få extra många synvinklar att dela med mig av. För lämpligt nog hinner vi ha vår cirkelträff innan recensionen ska skrivas. =)

Kan Pappersstäder göra ett lika starkt intryck på svenska bokbloggare som Förr eller senare exploderar jag? Följ stafetten du också så får du kanske svaret.

4 kommentarer:

  1. Är det en IRL-bokcirkel eller online som du är med i? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här är en IRL tillsammans med ett par kollegor som liksom mig älskar Young Adult-böcker:) ska bli riktigt skoj!

      Radera
  2. Så du vet så är den bloggadressen Fredrik skickade i mailet felaktigt och den rätta är lexielaser.com ((alltså inte lexielaser.org) Ser fram emot ditt inlägg:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad bra du skrev. Såg i facebook-gruppen att du hade bytt men hittade inte länken när jag skulle leta så tack! =)

      Radera