onsdag 5 februari 2014

Dag 09 – En bok som du inte trodde att du skulle gilla men som duälskade

Först och främst tror jag att jag har så pass stor koll på min läsning att jag ytterst sällan läser böcker jag inte tror jag kommer gilla. Återigen, varför ödsla tid på böcker jag inte tror jag kommer tycka om?!

Ett klart minne har jag dock. Det är kanske ingen hemlighet att jag och klassiker inte helt går ihop (mer om detta i ett kommande inlägg). Det är därför lite märkligt att mina starkaste minnen från böckerna vi "tvingades" läsa i skolan är Mobergs Utvandrar-serie. Jag var SÅ skeptisk inför det momentet och det slutade med att jag plöjde hela serien medan klasskompisar kämpade med Utvandrarna. 

I mer modern tid har jag svårt att komma på någon titel. Jag läser som sagt bara böcker jag tror jag kommer tycka om! Inbillar jag mig i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar