onsdag 30 april 2014

I min bokhylla #5 2014

Sakta, sakta börjar jag leta mig upp till ytan igen efter att ha varit totalt utslagen av den stora pollenvågen. Ska jobba på att blogga ikapp alla de böcker jag hittills har läst, för även om april inneburit en liten dipp så har det inte stått helt still med läsningen.
 
Några nya böcker har såklart letat sig hem till bokhyllan, även om det har varit en lugn månad på den fronten. Jag känner just nu mest längtan efter att läsa de böcker som redan står i bokhyllan.
 

 
Marika King - Projekt längtan
Jenny Damberg - Nu äter vi!
Recensionsexemplar från Massolits förlagsgrupp - tack! Dessa två blev jag riktigt sugen på att läsa efter bloggträffen för några veckor sedan så blev glad över att kunna få hem dem. Projekt längtan blev min påskläsning och jag tyckte mycket om. Recension kommer snart. Har ännu inte satt tänderna i Nu äter vi! men sambon satt och läste på tåget söderut och skrattade högt så jag har höga förväntningar!
 
 
Anna Lönnqvist - Tills kärleken skiljer oss
Också ett recensionsex, från Ordberoende förlag, som jag fick genom Anette "Feelgoodbibliotekarien". Beskrivs som "en spänningsfylld roman om förbjuden kärlek som får dig att tappa andan." Tanken är att delta i En bokcirkel för allas cirkel om boken så i helgen står läsning av denna trinda bok på menyn. Tack för att jag får vara med och cirkla! :)
 
A.S.A Harrison - Hustrun
Gåva från Massolits bloggträff. Kanske inte helt min typ av bok så vi får se när den blir läst. Är tydligen på väg att bli storfilm med Nicole Kidman i en av huvudrollerna så det borde ju betyda att boken har potential. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar