måndag 7 april 2014

21 frågor

Ibland finns inte tiden eller orken till att skriva recensioner. Hos Ctrlread hittade jag en liten enkät jag tänkte bjuda på ikväll. Se det som ett sätt att lära känna mig lite bättre. :)

Jag heter Therése men här hemma kallas jag oftast för Skruttet.
Jag är för tillfället hemma i soffan, framför premiäravsnittet av Game of Throne.
Jag är bra på mitt jobb & att inspirera barn till läsning.
Jag tycker inte om oliver. Ohyggligt märkligt då jag i övrigt älskar medelhavsmat.
Jag är dålig på att hålla ordning omkring mig. Kaos är mitt andra namn.
Jag läser alltid flera böcker samtidigt, det är inte alltid jag har koll på vilka eller var de befinner sig.
Jag gillar när jag får hem en bok jag verkligen längtat efter och den lever upp till mina förväntningar.
Jag sjunger ofta och gärna. Är alltid extra glad på onsdagar för det betyder kördag!
Jag älskar min familj. 
Jag är inte speciellt bra på att passa tider. Synd att inte akademiska kvartar gäller överallt.
Jag föredrar att åka buss framför att åka bil, sova tjugo minuter för länge än äta frukost, katter framför hundar (dock allergisk mot bägge) och sneakers framför klackar.
Jag tycker om ugglor, färgen orange, färgglada kläder och bokpaket.
Jag är beroende av choklad, te och böcker.
Jag har på mig min hemmauniform, dvs. t-shirt och mysbyxor
Jag dricker min nygjorda citronsaft.
Jag lyssnar på bokpodddar, helst Allt vi säger är sant, Bokslukarsällskapet och nya Läs för livet.
Jag blir arg på orättvisor, förstår inte varför vissa ska sitta med kistan full medan andra inte kan sätta mat på sina icke existerande bord åt sina barn.
Jag blir rädd av mörker, i min vilda fantasi lurar många faror i mörkret.
Jag önskar att jag hade råd att göra ännu en långresa till mitt älskade Malawi, landet som påverkade mig på djupet och blev mitt andra hem.
Jag är pinsamt dålig på att erkänna när jag har fel.
Jag är uppväxt i lilla Moheda, mitt i Smålands djupa skogar.

Underbart vackra Nyika-platån i norra Malawi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar