måndag 24 mars 2014

Top Ten Tuesday - My Bookish Bucket List


Det är en underbar vårdag ute, veckans första gympass är avklarat och nu rullar bussen mot jobbet. Då passar det fint att titta in hos The Broke and the Bookish för att svara på veckans Top Ten Tuesday. Bucket list saknar en bra svensk översättning så jag behåller det engelska begreppet idag. Som vanligt är mina punkter huller om buller, liksom innehållet.  Det är mycket bokrelaterade saker jag vill hinna med att göra! :)

Top Ten Things On My Bookish Bucket List

1. Läsa alla böckerna på Listan

2. Läsa fler klassiker. (Där är faktiskt listan till hjälp då den innehåller flera klassiker)

3. Fortsätta sköta och utveckla bloggen. 

4. Läsa 100 böcker per år. 
Hittills ligger jag tio böcker plus i år trots en liten dipp i mars vilket känns skönt. 

5. Bara köpa de böcker jag verkligen verkligen vill läsa. Blir stressad av alla olästa böcker i bokhyllan. 

6. Lyssna på fler bokpoddar. 
Upptäckte precis Bokslukarsällskapet och den är helt fantastisk!

7. Fortsätta bokcirkla!

8. Åka på mer bloggrelaterade aktiviteter. Träffa fler bokbloggare. 

9. Följa med på Bokresan i Syninge något år. Låter så trevligt! (Passerar för övrigt skyltar till Syninge i detta nu)

10. Köpa en större lägenhet/ett hus med plats för ett riktigt hemmabibliotek. 

2 kommentarer:

  1. Den där Bokresan har jag funderat på ett par år nu, men det verkar så besvärlligt att ta sig dit, så det har inte blivit av än.

    SvaraRadera
  2. Femman önskar jag att jag kunde hålla mig till oxå... Jag har många böcker som jag undrar varför jag överhuvudtaget handlat hem...

    SvaraRadera