söndag 2 mars 2014

I min brevlåda #3 2014 och fina bokreafynd

Trots avsaknad av bokreapaket från både Adlibris och Bokus har det ända landat en hel del böcker här hemma den här veckan. 

The Book Depository
Först anlände två paket från The Book Depository som definitivt är mitt nya favoritställe att beställa från. Prisvärda böcker, gratis frakt och även om böckerna skickas från England går det fortare att få dem än om jag beställer från våra svenska nätbokhandlar. Det är god service det!

Esther Earl - This star won't go out
Alla ni som älskar The fault in our stars. Har ni nån gång undrat över John Greens dedikation som är tillägnad Esther Earl? Esther var en av John Greens nerdfighters. Hon hade sköldkörtelcancer och dog 2010, bara 16 år gammal. Det här är boken om och av henne. 

Lang Leav - Love & misadventure
Tess på Pocketlover tipsade om denna fantastiska poesisamling i ett inlägg för några veckor sedan och jag föll som en fura för det okomplicerade men åh så vackra. Ser fram emot att läsa denna om och om igen, långsamt långsamt för att njuta av varje ord.

Willys och Coop Konsum
  
Håkan Larsson & Vincent Lefévre - Världens bästa ostar och vinerna därtill
Behöver ingen närmare förklaring. Ost och vin - lägg till choklad så har ni vad som gör mig nöjd och glad.

Rom - reseguide
Medan alla ni andra planerar bokmässa går min färd lite längre. En tvåveckors rundresa i Italien står på agendan i månadsskiftet september/oktober och Berlitz fickvänliga reseguider är ju helt perfekta att läsa både innan och under resans gång!

Bokskotten
Bokskotten hade utöver viss autvalda reatitlar 40% på hela sortimentet. Passade på att skaffa födelsedagspresent till min systerson och så fick denna fining följa med hem. min pocketupplaga av Godnatt mister Tom är sliten så varför inte passa på att skaffa denna version när den ändå stod där i hyllan och vinkade till mig.

 

Science Fiction Bokhandeln
Science Fiction Bokhandelns bokrea lockar alltid alldeles särskilt och det var också där jag tillbringade mest tid. Efter att ha tittat, bläddrat, läst en sida här och en sida där lyckades jag begränsa mig till följande fyra:

Christine Seifert - The Predicteds
Katie Kacvinsky - Awaken
Kiersten White - Paranormalcy
Heather Swain - Josie Griffin is not a vampire
Den sistnämnda har jag redan läst och en recension kommer i veckan. Awaken och Paranormalcy hade jag på min önskelista och blev glad när jag hittade, även The Predicteds lät spännande. 

Slutligen måste jag bara få visa Paddans nya klädsel som anlände i veckan. Totalt passande en bokälskare, och hörni - Dare to love!




7 kommentarer:

  1. Jag har inte handlat så mycket på rean, några ynka pockets bara. Annars är Sci Fi bokhandeln en stor favorit här hemma, men det är mer prylarna än böckerna som lockar mig...

    SvaraRadera
  2. Men vika fynd =) Awaken och Paranormalcy har jag med på min önskelista, va najs att hitta dem. Va kostade de?

    SvaraRadera
    Svar
    1. 39kr/st så helt okej pris tycker jag =) sen att jag råkade hitta del 2&3 i Paranormacy på cdon där del 2 också var på rea kändes inte helt fel... Det går banne mig inte bara köpa en bok när man väl kommer igång!

      Radera
  3. Vilket fantastiskt fodral till plattan! Galet snyggt!

    SvaraRadera
  4. Åh, vilket snyggt fodral! Och härligt med en massa nya böcker. Paranormalcy är riktigt bra, tycker jag, och jag ser särskilt fram emot din recension av This Star Won't Go Out. Hoppas du gillar dina nya böcker! :)

    SvaraRadera
  5. Ser fram emot din recension av This Star Won´t Go Out är riktigt sugen på ett köp!

    SvaraRadera
  6. Vilket snyggt fodral! Vart hittade du det? :)

    SvaraRadera