tisdag 18 november 2014

Yay, bokhyllepåfyllning eller Hur ska jag få plats??!!

Nu var det väldigt länge sedan jag visade nyheter i min bokhyllan men nu har har det dykt upp ett gäng finingar så nu är det hög tid! Sedan återstår det att komma på hur i all sin dar jag ska få plats med nytillskotten i mina redan väldigt välfyllda bokhyllor...


 Äntligen har jag köpt en Harry Potter-box. Att jag gått så här länge utan att äga serien är nästan lite pinsamt!


Boxen är Bloomsburys nyutgivning från oktober i år med omslag illustrerade av Jonny Duddle, superfina enligt mig. Finns till superpris på Bookdepository just nu, bara 441 kr för hela boxen, ett rent kap!!!


Från Hoi förlag ramlade det idag in dessa två underbart vackra böckerna. Vi ska läsa Bara människor i Bloggdalas bokcirkel i december och Hoi var otroligt gulliga och ställde upp med rec-ex- Tusen tack! Har helt missat denna serie - mycket märkligt! - och ser mycket fram emot läsningen!


När jag skulle förboka The fault in our stars på blueray hade Cdon bokrea och då slank dessa två med. Revolution av Jennifer Donnelly verkar handla om två tjejer - två århundrade ifrån varandra - vars liv kolliderar och möts på något märkligt sätt i Paris katakomber. Låter lite märkligt men spännande. Thousand words av Jennifer Nrown handlar om en tjej som skickar en nakenbild till sin pojkvän - en bild han efter ett bad break up sprider till hela basketlaget och därefter går spridningen rekordsnabbt. I en tid när det snackas om sexting (att ungdomar skickar sex-sms till varandra) kan detta vara en intressant input.


Kärlek i maskinernas tid är ett rec-ex från det för mig tidigare okända förlaget Affront. Kombinationen kärlek, erotik, romantik och fantastik lät så galen att jag inte kunde motstå att tacka ja till en bok. Att namnet Boel Bermann dök upp så pass snart efter jag läst och skrivit om novellsamlingen Stockholms undergång gjorde också sitt såklart.

Lite nytt och härligt med andra ord. Nu är det hög tid att krypa under täcket och fortsätta högläsningen av Sent i november. Otroligt mysigt och stämningsfyllt att läsa den så här i novembermörkret!

6 kommentarer:

  1. Min bloggdalabok har inte dykt upp än, jag ser fram emot att få mitt livs första recex!

    SvaraRadera
  2. Jag funderar också på att köpa den där HP-boxen! Den är väl på brittiska?

    SvaraRadera
  3. Åh, jag vill också ha den där HP-boxen, jag älskar omslagen. Och Thousand Words har jag velat läst jättelänge, så ser fram emot din recension på den sen. :) Hoppas du gillar dina nya böcker. :)

    SvaraRadera
  4. Åh jag vill också ha en Harry Potter-box nån dag! :) Revolution lät riktigt intressant!

    SvaraRadera
  5. Den Harry Potter-boxen var snygg :D

    SvaraRadera
  6. En Harry Potter-box känns nästan oumbärlig i bokhyllan ;) De där omslagen är riktigt snygga.

    SvaraRadera