onsdag 5 november 2014

Ett paket från en hemlig bokvän!

Det kom ett paket på posten idag med en mycket spännande avsändare:


Som jag längtat! Nelly på Nellons bokblogg arrangerade ett hemligt bokbyte som jag anmälde mig till och nu kom alltså paketet från min hemliga vän!

Jag rev upp det direkt och fann följande:


Will Greyson, Will Greyson av John Green och David Levithan hittade min bokvän på Listan och det ska bli riktigt spännande att läsa! Försökte läsa den på svenska härom året men gillade inte alls översättningen! Det här är 1000 gånger bättre, läste visst 20 sidor bara jag öppnade boken! Så tack så jättemycket!

Fick även med ett jättefint bokmärke (hur söt är inte ugglan?!?!), lite boostande choklad och världens coolaste tesil så nu kan jag dricka te med stil! Var såklart tvungen att testa direkt:


(Nu ska jag bara komma ihåg att dricka teet innan det kallnar, har råkat glömma minst 3 muggar bara idag...) 

Så vem kan då min hemliga bokvän vara? Utifrån ledtrådarna som fanns i det fina kattkortet faller min gissning på Bella på Bellas bokblogg, Har jag rätt? 

Tack så hemskt mycket Bella!
Och tack till Nelly som arrangerade det hela. Jag är gärna med på fler byten, det här var jättekul!

Nu ska jag krypa upp i soffan och fortsätta dagens bok, En mörderska bland oss av Hannah Kent som är månadens bokcirkelbok på jobbet. Har kommit halvvägs och är än så länge positivt överraskad. 

6 kommentarer:

  1. Vilken rolig grej, hemlig bokvän! Och rolig tesil!

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir att det blev så bra! Och måste säga att jag blev så kär i tesilen att jag köpte en åt mig själv också ;D

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt paket :) Och kul att du tycks gilla Will Grayson, Will Grayson bättre på originalspråk.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Köpte idag boken otopia - och såg att du hade skrivit om den. Vad är det speciella med det svarta omslaget?! Jag bara måste veta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. kanske inte så konstigt svar ändå, det handlar om en anteckningsbok som har en central roll i boken...

      Radera