tisdag 25 november 2014

Vinterns topp tio-läslista

Knappt har jag hunnit acceptera att det har blivit höst så står vintern och stampar i farstun. Det är vinterdäck på, skrapa bilrutorna på morgonen och vit andedräkt på väg till bussen. Och mindre än en månad kvar till jul, herregud vad tiden går! The broke and the bookish tar till vara på vinterns intågande och vill veta vilka böcker som står på vinterns läslista. Det där med TBR-listor brukar aldrig gå särskilt bra för mig men dessa är jag bra sugen på att läsa!

Top Ten Books On My Winter TBR



10. Shannon Hale - Enna Burning
9. Ursula Poznanski - Sveket
8. Gillian Flynn - Gone girl (bokcirkelbok)


7. Anne Liljeroth - Bara människor
6. Jennifer Brown - Thousand words
5. Mariette Glodock - Den sista dagen i december


4. Karen Bao - Uppstigandet
3. Sarah Rees Brennan - Outtalat
2. Maria Turtschaninoff - Maresi: krönikor från röda klostret


1. Stephenie Perkins m.fl. - My true love gave to me

6 kommentarer:

  1. Oh, Maresi är jag också riktigt nyfiken på! Den verkar riktigt bra :)

    SvaraRadera
  2. Gone girl och My true love gave to me vill jag också läsa tokmycket :)

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon av dessa, men 5, 7 och 8 har jag i hyllan. Om du läser dem så ska det bli intressant att höra vad du tycker :)

    SvaraRadera
  4. Gone Girl, Thousand Words, och Uppstigandet vill jag också läsa. Och kanske My True Love Gave to Me för lite julkänsla. :) Och Outtalat är ju så himla bra, hoppas att du gillar den (och de andra böckerna med, såklart). :)

    SvaraRadera
  5. Ser ut som en trevlig hög :)

    SvaraRadera
  6. oohh, jag fick just hem Uppstigandet från bokhandeln! Vi hade fått den som läsex! :D Den verkar riktigt bra! :)

    SvaraRadera