tisdag 3 juni 2014

Top Ten Tuesday - böcker att ta med till stranden

Tisdag igen och nu vill The Brooke and The Bookish veta vilka böcker jag planerar att ta med till stranden i sommar.  Har inte så mycket semester i sommar (åker till Italien i 2 veckor i höst istället) och vet inte hur mycket strandtid det kommer bli så min lista gäller böcker som kommer finnas i min väska i sommar då det i alla fall kommer bli mycket resande. Funderar också allvarligt på att liksom Pocketlover göra en TBR-jar där jag med jämna mellanrum drar en bok från mina olästa-hyllor. Nu har jag långt ifrån hennes 300+ olästa i hyllan men det gäller att passa sig så jag inte hamnar där! Tycker det är lite stressande med massa oläst i hyllan!

Top Ten Books That Will Be In My Beach Bag This Summer:


1. City of Heavenly Fire - Cassandra Clare
Kommer jag kunna läsa utan omläsning av tidigare delar är frågan?
2. Since you've been gone - Morgan Matson
Åh, längtar tills denna dyker upp här hemma!
3. Barn av sin stad - Per Anders Fogelström
Gärna i kombination med långa strövtåg på Söder. 



4. Wake - Amanda Hooking
Läste Hookings Switched-serie förra sommaren, denna sommar satsar jag på Wake. 
5. The restaurant of Love Regained - Igo Ogawa
Fortsätter min upptäcktsfärd bland asiatiska författare. 
6. The Goose Girl - Shannon Hale
Älskar omslaget på denna och känns som den stått länge nog i hyllan!




7. Allt och lite till - Sarah Dessen
Att läsa årets Dessen-översättning är tradition!
8. You had me at hello - Mhairi McFarlane
Lite skön feel good behövs alltid på stranden/resan. 
9. Jag, En - David Levithan
Känns som det är dags nu.



10. The Maze Runner - James Dashner 
Ja, boxen är köpt och i sommar tänker jag sträckläsa serien!

4 kommentarer:

  1. Inte någon av dessa har jag läst. Det är inte klokt vad många böcker det finns :)

    SvaraRadera
  2. Så många fina tips! Livsfarligt att läsa vad andra tänker läsa i sommar, ens egna lista blev på något märkligt sätt mycket längre! =)

    SvaraRadera
  3. City of Heavenly Fire var ju alldeles fantastiskt bra, jag hoppas att du kommer att tycka om den. :) Och The Maze Runner är ju super den med. Själv blev jag lite nyfiken på You Had Me at Hello, så den tänker jag kolla upp. Tack för tipset. :)

    SvaraRadera
  4. Den enda jag har läst här är Jag, En och tyvärr blev jag inte lika förtjust i den som jag hade väntat mig, med tanke på att jag tidigare har älskat allt David Levithan har skrivit. Hoppas du kommer tycka bättre om den än vad jag gjorde :)

    SvaraRadera