söndag 15 juni 2014

Nytt i min bokhylla #6 2014 - födelsedagsböcker

Har varit utan internet hemma i några dagar då sambon hållit på och fixa nätverket och det är så frustrerande att inte kunna blogga. Mobilappen är riktigt sunkig så avvaktar nästan hellre att lägga in inlägg... Vill ju visa alla härliga böcker som ramlat in de senaste två veckorna, gjorde ju slag i saken och gav mig några hårda klappar i födelsedagspresent =)


Mhairi McFarlane - You had me at hello
Lite chick it/feel good till semestern är såklart ett måste.
Morgan Matson - Since you've been gone
Hoppas på samma höga kvalitet som Fyra dagar fyra nätter, ligger väldigt högt upp i läshögen!
Clarissa Clare - City of heavenly fire
Nu måste jag bara läsa om alla andra delar för att komma ihåg handlingen...
J.J. Abrams - S
Har inte vågat mig på att ens ta bort plasten på den här, räknar med att fastna i denna mycket annorlunda bok. 



James Dashner - The Maze runner-boxen
Sträckläsning står på schemat i sommar!



Johanna Bradford - Hemliga trädgården
Helt underbar målarbok - så avkopplande att sitta och kladda lite ibland!



Eliq Maranik - Hälso-smoothies
Igår var jag en sväng ner på stan för att köpa ett tårtfat. Hittade och började bläddra i den här och kunde inte låta bli att köpa. Fick en "mix&go"-smoothiemaskin i födelsedagspresent och nya idéer tas tacksamt emot eftersom jag gör smoothies varje dag till frukost. I morse blev det en jordnötschoko-smoothie - mumsigt god (om man gillar jordnötter vill säga)!



H.E. Bates - The darling buds of may
Sent om sider kom min maj-bok till "läs ett år"-utmaningen. Recension kommer inom kort!

Härligt med mycket nytt i hyllan, även om jag undrar hur jag ska hinna med att läsa allt ihop. Men, det är väl en bokälskares ständiga dilemma. Bara två veckor kvar tills det är semester i alla fall och så hoppas jag kunna få mycket till över till läsning!

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Lovar att återkomma med rapport så fort jag läst den!

      Radera
  2. Åh, vad mycket fina böcker. Jag hoppas att du gillar dem. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar dem allihop alla redan innan jag läst dem=)

      Radera
  3. Trodde inte att City of heavenly fire fanns i det där formatet än! är den ca 19 cm hög? :)

    SvaraRadera