lördag 28 juni 2014

J.J. Abrams & Doug Dorst - S : en bok du bara inte får missa!

Titel: S
Författare: J.J. Abrams & Doug Dorst
Förlag: Mulholland books
Utgiven: 2013-10
Sidor: 472
Adlibris

Idag testar jag något nytt här på bloggen. Efter att ha läst en bok som känns helt omöjlig att skriva och recensera debuterar jag nu med ett videoinlägg! Med boken i högsta hugg och lätt förvirrad look ger jag er här: Kattugglan recenserar - med bild och ljud! Och yes, det är nog ganska lätt att gissa varifrån jag kommer, dialekter blir inte mindre påtagliga när man babblar på om böcker =) Hoppas ni orkar lyssna!


S är som sagt en helt fantastisk bok som är väl värd att lägga ner tid och pengar på! Funkar det med videoinlägg? Blir det mest bara rörigt? Tyck gärna till i kommentarfältet nedan, det är ju trots allt första gången jag försöker mig på något sånt här!

Betyg:


10 kommentarer:

  1. Den är beställd :)
    Sidan som (efter att ha läst om den) sålde boken, för mig, är denna:
    http://whoisstraka.wordpress.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul sida:) den hade jag missat, tack! Hör av dig om du behöver index över vilka sidor de lösa inläggen finns på, har skrivit ner det..

      Radera
  2. Jag är jättenyfiken på den! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ge den ett försök- du kommer inte ångra dig!

      Radera
  3. Kul att du gör en videorecension! :D Det uppskattar i alla fall jag jättemycket. Och boken låter ju helt fantastiskt mystisk och komplicerad. Kanske ett projekt för mig inom en snar framtid :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var kul att testa på :) tycker definitivt det är ett projekt att ge sig på!

      Radera
  4. Åhh, en så otroligt spännande idé och bok! Jag tror jag har för mycket hjärnmos för att läsa den just nu, men den ska jag ha i minnet! Älskar böcker som vågar gå utanför ramarna, och den här verkar verkligen ha sprängt alla ramar!

    Din videorecension: Jag förstår att det inte gick att skriva en recension om den här, den hade att stort behov av "show and tell". Tyvärr har jag mycket svårare för att lyssna än att läsa, men det är ett bra betyg till dig att jag ändå klarade av att lyssna på hela recensionen utan att mina tankar drog iväg någonstans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din snäll kommentar! Kul att höra att det funkar att lyssna på, har ständigt ångest över min dialekt!

      Radera
    2. Hahaha, jag jobbade i Försvarsmakten i 17 år, då vänjer en sig med alla sorters dialekter, så jag tänkte inte ens på det! Jag har pratat med dottern om boken, så jag tror nog att det blir hon som läser den först...

      Radera
  5. Imponerad av din presentation - boken är välplanerad samtidigt som den är ett virr varr. Din presentation visade verkligen det.

    SvaraRadera