torsdag 26 juni 2014

Nytt i bokhyllan #7 2014

Två böcker har hittat sin väg hem till mig sen sist. Först fick jag en förfrågan från Camilla Davidsson om jag ville läsa hennes debut Under vintergatans alla stjärnor. Svensk feel good känns som en bra kombination med lata semesterdagar, dessutom är omslaget väldigt fint! :)

Sommarens Bloggdala-bok blev den nyutkomna Liten handbok i konsten att bli lesbisk. Ska bli spännande att läsa, framförallt efter midsommarhelgens djupa diskussion om vad som är manligt eller kvinnligt, heteronormativt eller HBTQ. Så tack Leopard förlag för rec-exet!


Fick finaste ljuslyktorna i födelsedagspresent, de passar så fint in i Ugglebo! :)

2 kommentarer:

  1. Intressanta böcker som har hittat hem till dig :) Mian Lodalen är en författare jag är lite nyfiken på. Någon gång måste jag försöka ta och läsa henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har själv inte läst något tidigare men ska helt klart bli intressant att bekanta mig med hennes verk! Lovar meddela om boken är nått att ha =)

      Radera