söndag 1 september 2013

Tre på tre-utmaningen

Jag gillar utmaningar, det kanske har framgått tidigare i den här bloggen. Under hösten deltar jag i Pocketlovers Tre på tre-utmaning.

Tre på tre går ut på att man ska välja en triologi, tre böcker av samma författare, tre böcker från samma land, tre hyllvärmare - ja, tre böcker helt enkelt där någon gemensam nämnare förekommer. De tre böckerna ska vara utlästa inom tre månader. Utmaningen startar idag så med andra ord har jag till sista november på mig att bli klar med mitt projekt.

Vad är då min läsutmaning för hösten? Jo, Tre gånger Per Anders Fogelström - Barn av sin stad, Stad i världen och I en förvandlad stad.

Varför just dessa kanske ni undrar? Jag som var så förtjust i I mina drömmars stad. Jag gillar fortfarande Fogelströms språk ofantligt mycket men känner jag mig själv rätt så är risken väldigt stor att jag skjuter fram det, inte för att böckerna är dåliga utan på grund av min extremt inpräntade motvilja mot klassiker. Märkligt det där... Men i höst blir det läsa av och första boken ligger redan påbörjad på sängbordet, redo att njutas av.

Någon mer som antagit utmaningen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar