onsdag 18 september 2013

Det lilla huset i Stora skogen

Jag måste bara få tipsa om en nyutgivning av en mycket älskad serie - Det lilla huset på prärien. 
Först ut är såklart Det lilla huset i Stora skogen och jag tycker att den nya framsidan av illustratören Lina Bodén är helt sagolik! Ett extra plus i kanten till den söta ugglan.

Jag har köpt in till jobbet och håller tummarna på att nyutgivningen kommer få en ny generation att upptäcka böckerna om Laura, Mary och alla de andra fantastiska karaktärerna


Jag fick hela serien på engelska när jag fyllde år i maj och den har hedersplatsen i vår pockethylla. Jag vet inte hur många gånger jag läst serien men det är åtskilliga. Aldrig på engelska dock så det ser jag fram emot! 

Vad har ni för relation till Laura Ingalls Wilders klassiska uppväxtskildring?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar