söndag 4 maj 2014

Månadens läsning: april 2014

Böcker som lästes i april:
39. Esther Earl - This star won't go out
40. Rainbow Rowell - Eleanor & Park 
41. Anna & Clara Lidström - Underbara Claras garderob
42. Jojo Moyes - Sista brevet från din älskade
43. Marika King - Projekt längtan
44. Kerstin Thorvall - Flicka i april
45. Kerstin Thorvall - Flicka i Paris
46. Kerstin Thorvall - Flickan i verkligheten
47. Ray Bradbury - Fahrenheit 451
48. Alexandra-Therese Keining - 14
49. Cecilia Samartin - Drömhjärta
50. Truman Capote - Frukost på Tiffany's   
51. Lisa Hyder - Syskonen Tilly: Bibliotekskuppen
52. Henrietta Wich - Samurajens förbannelse

Antal böcker: 14
Barn och unga: 3
Unga vuxna: 4
Vuxen: 5
Fakta: 2

Antal sidor: 3108
Ljudbok: 4h, 30 min
Böcker på svenska: 13
Böcker på engelska: 1
Recensionsexemplar: 2

Månadens bästa: Eleanor & Park toppar, trots att det är en omläsning
Månadens besvikelse: Fahrenheit 451, hade förväntat mig så mycket mer av den.
Månadens överraskning: Kerstin Thorvalls Flicka-trilogi var trevlig läsning.

Kommentarer: Återigen en månad där jag känns att läsningen gått trögt, men där det inte syns i statistiken. Blev förvånad när jag skrev ner vad jag läst, för ja, den här månaden har jag varit jättedålig på att anteckna böckerna direkt efter läsning. Bloggningen har varit katastrof i april, så det kan vara bli bättre i maj:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar