onsdag 7 maj 2014

20 snabba

Mitt Bloglovin-flöde har exploderat av Enligt O's 20 snabba-enkät och jag kan ju inte vara sämre jag!

Snabbläsare eller långsamläsare?
Har alltid plöjt böcker i rasande fart.

Tegelstenar eller tunnisar?
Det får gärna vara lite att bita i.

Bibliotek eller bokhandel?
Hallå, jag är ju bibliotekarie, motivering överflödig=)

Ljudbok eller e-bok?
Tvinga mig inte att välja.

Inbunden eller pocket?
Känns lite mer rejält. Fast i väskan känns pocket mer smidig.

Vampyrer eller spöken?
Klart det ska vara lite "fangs"... =)

En i taget eller slalomläsning?
Har alltid minst ett par böcker på gång samtidigt.

Nytt eller gammalt?
Klassiker är inte riktigt min grej.

Bokmärke eller hundöra?
Hundöron är en hädelse!

Snacks eller godis?
Räknas choklad hit?

Biografier eller memoarer?
Har förvisso aldrig helt förstått skillnaden...

Skräck eller chicklit? ¨
Grejar inte allt för läskig läsning!

Soffan eller sängen?
Soffan brukar vara vikt åt tv-tittande så jag hänger i sovrummet tillika biblioteket.

Inne eller ute?
Filtläsning i naturen är det inte mycket som slår.

Boken eller filmen?
Ser gärna filmatiserade böcker men då ska jag ha läst boken först.

Twitter eller Facebook?
Har dock börjat hänga på twitter lite mer.

Goodreads eller Boktipset?
Men har varit dålig på att använda senaste månaderna

Kokbok eller Bakbok?
Har fått dille på tårtor och då måste jag ha recept!

Te eller kaffe?
Har de senaste åren blivit en stor tedrickare, faktum är att jag nog måste springa och göra mig en kopp nu.

Nobelpriset eller Augustpriset?
Det är lite mer folkligt och större chans att jag läser.

2 kommentarer:

  1. Tårtor skulle jag kunna tänka mig att baka, kanske ska köpa en tårtbok.

    SvaraRadera
  2. Vi skiljs åt på en del och är väldigt lika på andra. Jag kanske ska göra den här jag med...

    SvaraRadera