onsdag 28 augusti 2013

Nya efterlängtade böcker

Fick äntligen hem min efterlängtade bokbeställning igår!

Visst är det väl ändå bra skönt när hösten är här och bokhögarna växer sig stora :)

Claire de lune - Christine Johnson
Köpte hem del 2 i denna serien från Science fiction-bokhandeln i våras då den fanns på deras slutrea för en 20. Tyckte dock den lät intressant så köpte nu hem del 1 för att kunna läsa i rätt ordning. Boken handlar om en kvinnlig varulv, det senaste jag läste i den genren var Blod & choklad men jag tror den här skiljer sig en hel del från den.
Wool - Hugh Howey
Fridas bokhylla skrev sig så varm om Wool att jag blev sugen på att själv läsa den. Bara tanken att den beskrivs som 'The next Hunger games' av Sunday Times gör det värt att undersökas närmre!

Life as we knew it - Susan Beth Pfeffer
En bok jag läst mycket gott om på många ställen. På Goodreads har den fått 3,91 i snitt av fem möjliga så alla verkar vara eniga om bokens kvalité. Månen slås ur sin bana av en meteorit och närmar sig jorden. Hur spännande låter inte det?

Torn och Ascend - Amanda Hocking
Okej, jag kunde inte låta bli. Jag fick tag på Torn på bibblan och plöjde den på en kväll. Tyckte kvalitén var högre än i Swithced så ville ha hela serien hemma. Recensioner kommer på bägge böckerna inom kort, Ascend plöjde jag igår så fort bokpaketet var öppnat :)

Fever och  Sever - Lauren Destefano
Jag var som jag skriver här väldigt förtjust i Wither, första delen i serien så nu fick resten göra boken sällskap i hyllan.

Åh, jag kan knappt vänta på att sätta tänderna i alla härliga böcker!

1 kommentar: