söndag 24 augusti 2014

Laddar för SVUNG-vecka

Läsekoftan uppmanar till SVUNG-vecka mellan den 25 och 31 augusti. SVUNG (inte att förknippa med Sveriges ungdomsråd) är en temavecka om svensk ungdomslitteratur, hur bra låter inte det?

Hos Läsekoftan men även hos mig hamnar oftast den svenska ungdomslitteraturen i skymundan för den amerikanska Young Adulten. Hur kommer det sig egentligen? Det är en av de frågor som jag tänkte att jag skulle försöka komma fram till den här veckan som kommer. Recensioner på svenska ungdomsböcker kommer också att stå i fokus, kanske kommer det även någon lista och bra boktips. Ett kul tema och kanske precis vad jag behöver för att komma igång med bloggandet igen för just nu känner jag mig riktigt inspirerad!

Häng på du också vet jag!

1 kommentar:

  1. Jag är i en rejäl lässvacka, nu igen... Så ungdomslitteratur ger jag mig inte på, jag behöver läsa nått mer lustfyllt för mig just nu...

    SvaraRadera