lördag 12 juli 2014

Nytt i bokhyllan #8 2014 - dubletter och läsplatta

När man går på semester måste man såklart få unna sig en sommarpresent. I mitt fall råkade det visst bli två. Den ena förvisso något dyrare än den andra.

Få har nog missat att jag verkligen älskade Rainbow Rowells Fangirl. Trots att jag redan har den hemma kunde jag inte låta bli att klicka hem den "special collectors edition" som gavs ut häromveckan i Storbritannien. Så fin och med text på sidan och gult sidenband-bokmärke. På insidan av omslaget är det en illustration av ett "emergency dance party" bara det härligt nördigt. 

Åh vad jag längtar till nästa år när boken dessutom kommer på svenska så ni som inte läser på engelska får uppleva denna godbit!

Matchar fina hängmattan i bakgrunden gör den ju det också:)

Min andra sommarpresent är faktiskt en läsplatta. Jag har länge velat fram och tillbaka om jag ska köpa eller inte - kommer jag använda har jag undrat - men när Adlibris nu rear ut sin Letto för 495kr kunde jag inte låta bli längre. För det priset är det värt att prova på. 


Har hunnit känna på den lite under veckan, läst en kortare bok, fipplat med inställningar. Insett att det går ladda den med böcker från NetGalley och hur bra är inte det? Har ett antal e-böcker jag fått därifrån för att recensera så nu blir det läsa av :) Hittills är jag positivt överraskad av min lilla Letto. Den är lätt, tar lite plats, rymmer många böcker och är lätt att förstå sig på. Återkommer med en djupare analys när jag känt på den ett litet tag. 

Är helt klart nöjd med mina sommarpresenter!

2 kommentarer:

  1. Jag har varit så sugen på att beställa hem den där special collectors edition av Fangirl. Jag vet bara inte riktigt om jag kan rättfärdiga köpet för mig själv, men nu när jag ser den hos dig vill jag bara ha den ännu mer. :)

    SvaraRadera
  2. Fangirl verkar på pappret vara helt perfekt för mig, och jag är så otroligt sugen på att läsa något av Rainbow Rowell. Även Eleanor & Park, efter att ha läst utdrag ur den, lockar.

    Hittills är jag rätt nöjd med min Letto. Den är lätt att hålla i och läsa på, och det finns en hel del bra funktioner. Nu ska jag bara försöka få tag på ett fodral så att jag kan börja åka med den i väskan :)

    SvaraRadera